Hoe spreek je "lychees" uit?

ik zeg zelf liesjees, maar ik hoor mensen ook wel litsjies zeggen.

Rieneke1
13 jaar geleden
in: Taal
8.8K

Het beste antwoord

Volgens deze website is het lietsjie, zo spreek ik het zelf ook uit.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie dit filmpje, vanaf 25 seconden. Die spreekt het ook uit als litsjies: http://www.youtube.com/watch?v=KimLlOtbyXc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt! +

Andere antwoorden (9)

Het wordt uitgespoken als li-tjies, als je die vrucht bedoelt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Litjsies. Mijn moeder komt uit Indonesië en daar is het een hele normale vrucht, net als appels hier. lekker ook:D

Toegevoegd na 34 seconden:
Ik bedoel lietjies :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zeg laitjies maar ik weet het niet zeker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg altijd lietsjies :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel Nederlanders zeggen liesjees, laitsjies is de Engelse uitspraak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de chinees neem ik altijd lietjies als toetje, zo spreken ze het daar ook uit en ze zijn heerlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
liesjees of lietjies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik spreek het uit als lai tsjies.

Lychee derives from the Chinese language and can be pronounce two ways. Lee-chee (the syllables rhyme) is the Mandarin way and Lai-chee is the Cantonese way.