Bouw men pensioen op als die uitkering krijgt?

Het gaat om bijstand.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.7K
Ivana
7 jaar geleden
Haal pensioen en AOW niet door elkaar!

Antwoorden (1)

Nee, een bijstandsuitkering draagt niet bij aan je pensioen-opbouw.
7 jaar geleden
Inekez1
7 jaar geleden
Als je de AOW leeftijd berijkt, krijg je in plaats van bijstandsuitkering een AOW-uitkering. Dat is ietsje meer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
En afgezien van de letterlijke financiële meerwaarde, krijg je op die dag weer zeggenschap over je eigen leven! Vanaf dat moment heeft de Overheid/ Sociale Dienst niets meer over je te zeggen! Dát is de feitelijke meerwaarde die telt!