loopt mijn partner pensioen door tot mijn 65ste jaar ?

mijn man heeft al driejaar Aow..geboren in 1946.
Ik heb een partner pensioen en een uitkering !
behoud ik mijn partner pensioen en uitkering tot ik 65 en 7 maanden wordt , door de nieuwe regeling ?

Toegevoegd na 14 uur:
Ik schreef partner pensioen in de vraag, maar bedoel partner toeslag .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.1K
ronron1212
10 jaar geleden
Jou man behoudt zijn deel van de aow dus de helft plus zijn eigen pensioen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nou dat klopt niet ..het gaat om mijn partner pensioen wat ik nu krijg aamgevuld met een uitkering.ik ben 62 jaar en vraag me af door de veranderingen van de regering of ik omdat mijn man van voor 1950 is gewoon tot 65 en 7 maanden alles gewoon krijg wat ik nu ontvang aan partner pensioen .mijn uitkering loopt wel door tot die datum.
dat heb ik opgezocht maar ben benieuwd of partner pensioen tijdelijk vervalt vanaf mijn 65ste tot 7 maanden daarna tot ik volledig AOW krijg...verwarrend misschien..maar ik ik wil dat graag duidelijk weten
bedankt voor je reactie ! maar is niet voldoende .
ronron1212
10 jaar geleden
Er verandert voor jou ook niets tot je pensioen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oké ..dank nogmaals, dus ik blijf alles houden tot 65 jaar en 7 maanden tot mijn AOW ingaat !!.zou super zijn !!

Het beste antwoord

Waarschijnlijk bedoel je niet het partnerpensioen (want ik begrijp dat je man nog leeft), maar de partnertoeslag van de AOW waar hij recht op heeft omdat jij als zijn partner nog geen AOW ontvangt en geen of onvoldoende inkomen hebt).

Die partnertoeslag stopt op het moment dat jij AOW krijgt. Als jij geboren bent
na 31 juli 1951 en voor 1 juni 1952 dan krijg jij inderdaad AOW vanaf het moment dat jij 66 jaar en 7 maanden bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ten eerste hartelijk dank voor je reactie je hebt gelijk ik bedoelde partnertoeslag...dit kwam ik tegen op de link van jou..........
...
U krijgt een gehuwdenpensioen voor uzelf en een toeslag voor uw partner als u voor 1 januari 2015 al gehuwd bent of samenwoont. Als uw partner tenminste niet te veel eigen inkomsten heeft....( Heeft u nu al AOW-pensioen? Dan blijft u de toeslag voor uw partner ook ná 1 januari 2015 ontvangen tot uw partner zelf de AOW-leeftijd bereikt.} Dus ik denk dat ik wel doorvang tot mijn AOW ..dus ook doorlopend tot en met die 7 maanden. na 65 ...dit is , is mij verteld omdat mijn partner van 1946 is...maar het is toch nog steeds verwarrend.en ik twijfel nog steeds.
die 66 jaar en 7 maanden in je antwoord is 65 en 7 maanden...!! foutje denk ik , anders zou het nog erger zijn ..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb dit nog gevonden als toevoeging op jouw reactie voor u van belang Uw AOW toeslag............ van mijn man In 2015 vervalt de AOW-toeslag voor personen die op of na 1 januari 2015 de AOW-leeftijd bereiken. Voor u verandert er niets. Uw toeslag loopt door totdat uw partner de AOW-leeftijd bereikt en zelf een AOW krijgt. Tot die tijd moet u wijzigingen in het inkomen van uw partner wel aan ons doorgeven.
Maar vind jouw link tot het beste antwoord lijden bedankt nog ervoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
prima link...deze uitleg heb ik ook gevonden..als antwoord voor mijn man zijn AOW Bedankt nogmaals voor u van belang Uw AOW toeslag In 2015 vervalt de AOW-toeslag voor personen die op of na 1 januari 2015 de AOW-leeftijd bereiken. Voor u verandert er niets. Uw toeslag loopt door totdat uw partner de AOW-leeftijd bereikt en zelf een AOW krijgt. Tot die tijd moet u wijzigingen in het inkomen van uw partner wel aan ons doorgeven.