Wanneer mag ik met pensioen?

Ik ben van 1954. Wanneer kan ik met pensioen. In het overzicht van de overheid staat: vanaf 65 jaar pensioen en 66 jaar en 3 maanden pensioen en AOW.
Wanneer is nu mijn laatste werkdag? 65 of 66 en 3 maanden en op de 1e van de maand dat ik jarig ben of de 1e van de maand erop
volgend?

10 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat verandert als je ouder wordt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En dit een vraag van iemand die werkt, niet van iemand die thuis niets zit te doen.
ronron1212
10 jaar geleden
Goost1307 veel mensen hebben meer dan 50 jaar gewerkt en worde nu ook no geconfronteerd met nog meer jaren erken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Belangrijker dan je geboortedatum is het aantal jaren dat je gewerkt hebt. Bovendien word dat ingekort wanneer je 20 jaar nachtdienst hebt.
ronron1212
10 jaar geleden
Kimzie geef eens een link van die informatie want het aantal jaren maakt niets uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
volgens mij kunnen je pensioendatum en de aow-datum verschillen van elkaar...
ronron1212
10 jaar geleden
Ja je pensioen datum is 65 maar de aow uitkering komt dan nog niet wel je gespaarde pensioen.

Het beste antwoord

Je AOW zal ingaan op de dag dat je 66 en 3 maanden oud bent, de uitkering in die maand zal dus een gedeeltelijke uitkering zijn. Waarschijnlijk zal je pensioen ingaan op de 1e van demaand waarin je 65 wordt (dat was vroeger namelijk de ingangsdatum van de AOW en de meeste pensioenen volgen nog steeds die oude logica). Wanneer je wilt stoppen met werken moet je zelf weten, als je voldoende gespaard hebt kan dat vele jaren eerder zijn dan je pensioendatum. Pensioendatum, AOW-ingangsdatum en je laatste werkdag zijn gewoon drie verschillende dingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Juist. Eindelijk een duidelijk antwoord: +

Andere antwoorden (1)

Er is een tool waarmee je dat kunt berekenen. Ik kan dat niet voor je doen omdat je de geboirtedatum moet invullen, maar volg de link