Ik denk, dat het handig is even op deze site te lezen:
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-zijn-de-toelatingseisen-voor-het-middelbaar-beroepsonderwijs-mbo.html#toelatingseisen-specialistenopleiding-niveau-4-
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je zal een toets moeten doen om te kijken of het haalbaar is. Als je dat glasrijk haalt dan mag je verkort de vooropleiding doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iedereen vanaf 21 jaar mag deelnemen aan de zogenaamde quotum doctum, een toelatingstest. Als je die haalt, mag je zonder enig diploma aan de betreffende studie beginnen.
Wel moet je de test ruim van tevoren aanvragen, maar meer info daarover vind je wel op de website van de school.