Wiskunde D op vwo ?

Hallo,

Ik zit nu op de HAVO met NT-profiel (met wiskunde B dus) en ik ben van plan om naar vwo te gaan. Ik zat te denken om wiskunde D te doen op het vwo, maar ik heb geen idee of dat wel handig is aangezien ik geen wiskunde D op havo heb gedaan (van de teamleider mag het).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kennis die je bij Wiskunde D krijgt is erg specifiek per onderwerp, inhalen is dus niet per sé nodig aangezien je de kennis hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig zal hebben. Dingen die je bij Wiskunde B leert zal je wel nodig hebben.

Antwoorden (2)

Wat je vooral moet bedenken bij het kiezen van wiskunde D is dat je er gemotiveerd voor bent en dat je toch een redelijke wiskundeknobbel moet bezitten. Bij mij op school begon wiskunde D in de vijfde en op veel scholen word het alleen op het vwo gegeven, dus als het vak jou leuk lijkt en je haalt goede cijfers voor wiskunde B dan zou ik niet weten waarom niet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt online wiskunde D volgen op vwo-4 niveau. Dan weet je zeker dat je 'bij' bent als je naar vwo-5 gaat.
Via de site kun je ook alvast kijken welke onderwerpen er behandeld worden, om in te schatten wat je zou moeten bijspijkeren en of je dat wil.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat is een goede site, dankjewel ervoor !