Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wiskunde D op vwo ?

Hallo,

Ik zit nu op de HAVO met NT-profiel (met wiskunde B dus) en ik ben van plan om naar vwo te gaan. Ik zat te denken om wiskunde D te doen op het vwo, maar ik heb geen idee of dat wel handig is aangezien ik geen wiskunde D op havo heb gedaan (van de teamleider mag het).

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kennis die je bij Wiskunde D krijgt is erg specifiek per onderwerp, inhalen is dus niet per sé nodig aangezien je de kennis hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig zal hebben. Dingen die je bij Wiskunde B leert zal je wel nodig hebben.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Wat je vooral moet bedenken bij het kiezen van wiskunde D is dat je er gemotiveerd voor bent en dat je toch een redelijke wiskundeknobbel moet bezitten. Bij mij op school begon wiskunde D in de vijfde en op veel scholen word het alleen op het vwo gegeven, dus als het vak jou leuk lijkt en je haalt goede cijfers voor wiskunde B dan zou ik niet weten waarom niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je kunt online wiskunde D volgen op vwo-4 niveau. Dan weet je zeker dat je 'bij' bent als je naar vwo-5 gaat.
Via de site kun je ook alvast kijken welke onderwerpen er behandeld worden, om in te schatten wat je zou moeten bijspijkeren en of je dat wil.
(Lees meer...)
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
dat is een goede site, dankjewel ervoor !

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding