Wat is de reden of zijn de redenen dat sommige mensen een taal zich snel eigen kunnen maken en andere daar langer over doen of het zelfs niet kan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

het aanleren van een taal ligt ook in je belangstelling in een taal..
iemand wil een taal leren, en doet er ook zijn of haar best voor..
leest boeken in de taal wie die wil leren, en of gaat er zelfs voor naar school..
er zijn idd mensen die hoe lang ze ook leren..nooit de taal kunnen leren, zegts niets over de intelligentie van de persoon..maar kan het gewoon niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens interesse in hebben is de belangrijkste volgens mij, gevolgd door aanleg. Maar ook de wil om met iedereen te communiceren is er 1. De trots die je ervaart en de complimenten die je krijgt van mensen die je zien communiceren in een andere taal en het zelf niet kunnen, is zeer bevorderend. Ook speelt van sommige talen de zinsopbouw een rol. Bijvoorbeeld de getallen in het Frans en Engels (worden andersom uitgesproken.) Voor sommige is dit zo ingewikkeld dat er geen beginnen aan is, voor andere is dit interessant en willen er meer van weten.