Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Propedeuse niet gehaald na 2 jaar, wanneer ik aan een nieuwe opleiding begin, zal ik dan na 3 jaar het nieuwe instellingscollegegeld moeten betalen?

Ik ga waarschijnlijk mijn propedeuse niet halen (hbo). Nu is het zo dat de regering een nieuwe regeling heeft bedacht dat je na 5 jaar instellingscollegegeld moet betalen ipv het wettelijke collegegeld.

Ik vraag me nu dus af, als ik aan een nieuwe opleiding begin, en doe daar 4 jaar over, dan heb ik in totaal 6 jaar gestudeerd. Moet ik dan na het 3e jaar van de nieuwe opleiding het instellingscollegegeld betalen, of het wettelijke collegegeld?

Dus, is het zo dat je 5 jaar krijgt per opleiding (met het wettelijke collegegeld). Of 5 jaar totaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het gaat om het totaal vermoed ik, want er is een hoop ophef binnen de bètawereld omdat veel bètastudenten wat langer over hun studie doen, en er wordt gesteld dat een tweede studie doen (dus na je eerste, niet parallel) vrijwel onmogelijk wordt gemaakt.
Voor precieze informatie kun je het beste informeren bij je decaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je krijgt zoals jij het stelt maximaal 5 jaar. Maar meer info kun je krijgen via het DUO.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding