Mag ik met mijn eenmanszaak van mijn eigen bv inhuren?

Ik ben zelf in de eenmanszaak actief in de spoorbouw, ik krijg het het steeds drukker en wil binnenkort een 'mannetje' meenemen.

Ik heb naast mijn eenmanszaak ook een BV, in deze bv verhuur/detacheer ik mensen in allerlei branches, schoonmaak, wegenbouw etc.

Zou ik vanuit mijn eenmanszaak van mijn eigen bv mogen inhuren ? (Ik snap dat de bv mijn eenmanszaak niet mag inhuren) Omdat ik jongens die in de wegenbouw detacheer ook wel mee zou kunnen nemen in de spoorbouw. Uiteraard houd ik alle opdrachtgevers van beide bedrijven gescheiden.

Dit is natuurlijk ook deels omdat zodat 'de gevaren' in de bv blijven, ik weet dat grotere bedrijven ook soms een bv ernaast openen om daar hun personeel in te stoppen.

Kortom mag ik dit doen ?

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

ja dat mag wel, maar dan moet je dus met je eigen eenmanszaak een 'eigen' uitzendkracht gaan betalen. Dat is meestal niet de goedkoopste oplossing voor je eenmanszaak. Als het via je eigen bv gaat dan zit die bv ook wel vast aan de detacheringsregelementen. Misschien is het handiger/goedkoper om één van die personen te vragen om tijdelijk bij jouw eenmanszaak te komen werken.