Kunnen de verkeerd geleverde mondkapjes niet gebruikt worden voor bv. Schilders als stofkapjes. Wij?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Dat zou kunnen. Het gaat hier om defecte FFP2-maskers: dit masker biedt bescherming op verschillende gebieden zoals de glasindustrie, gieterij, bouw, farmaceutische industrie en landbouw. Het stopt effectief poedervormige chemicaliën. Dit masker kan ook dienen als bescherming tegen griepvirussen zoals aviaire influenza of ernstig acuut respiratoir syndroom gekoppeld aan het coronavirus (SARS), maar ook tegen de bacteriën van longpest en tuberculose.
Het masker kan nog wel gebruikt worden als stofmasker (FFP1-masker).
Onderzoeksorganisatie TNO keurde de maskers af omdat ze niet aan de veiligheidseisen voldoen. Zo passen ze niet goed om het gezicht en functioneren de filters die virusdeeltjes moeten tegenhouden niet goed.
SimonV