Zijn er fitnesscentra die de geleverde energie omzetten in nuttige energie?

Ik zou veronderstellen dat de meeste fitnesscentra wel zo slim zijm om al die geleverde arbeid van hun klanten om te zetten in nuttige energie (opslaan in accu's om de stroomrekening misschien zelfs tot nul te reduceren). Het lijkt me de natte droom van elke ondernemer: de klant betaalt om arbeid te mogen leveren die dan ook nog eens gratis stroom oplevert. Of houden ze dat wijselijk stil?

1.8K
Ritsuka
5 jaar geleden
Volgens mij valt het rendement daarvan behoorlijk tegen. En het is een behoorlijke investering lijkt mij om dat allemaal aan te sluiten.

Antwoorden (1)

Nee, die zijn er niet.
De energie die met die toestellen wordt ''opgewekt'' is de moeite en kosten niet waard.
Je weet wel dat veel fietsers hun (dynamo) licht niet aanhebben omdat dat dat zwaarder trapt. En dan heb je het over lampjes van minder dan 1 Watt.