Kan ik mij na ophef van mijn faillisement weer bij de Kvk aanmelden als ondernemer?

Als mijn failisement is opgeheven wegens gebrek aan baten maar de schulden zijn nog niet betaald kan ik dan weer naar de Kvk om mij in te laten schrijven?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Ik neem even aan dat het hier gaan om een persoonlijk failissement en de inschrijving van een eenmanszaak. Ja, je kunt je gewoon weer inschrijven. Je bent vrij om weer te gaan ondernemen. Mogelijk is het wel lastiger een bankrekening of lening te krijgen. Ook kunnen er schulden zijn blijven staan na het failissement, die alsnog verhaald kunnen worden op bezittingen of inkomsten uit je nieuwe onderneming.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja, klopt het was een eenmanszaak en ben persoonlijk wegens vervelende redenen failliet gegaan. Ik dacht ook wel dat ik weer kon starten maar ben niet thuis in de wet- en regelgeving vwb dit onderwerp.
Bedankt voor je antwoord.