Waarom zijn er bedrijven die geen Creditcard accepteren?

Ik werk sinds een tijdje bij een supermarkt en daar kan men niet betalen met een creditcard, wat kan hier een reden van zijn? Dit geldt voor zowel nationale als internationale kaarten.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

De klant rekent bij een creditcard het 'normale' bedrag af, maar de winkelier moet voor het gebruik van de creditcard betalen.

Nederland is een PIN-land. Als wij met 'plastic' betalen is het in bijna 100% van de gevallen met een PIN-card.
Het is voor een winkelier dus nauwelijks rendabel om ook de kosten van een creditcard op te brengen.

En dus wordt een creditcard niet geaccepteerd.

Dit zal veranderen wanneer veel Nederlanders alsnog gaan besluiten met de creditcard te gaan betalen, maar daar ziet het op korte termijn nog niet naar uit.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord!

Andere antwoorden (1)

Een winkel die creditcards accepteert dient daarvoor te betalen aan de creditcardmaatschappij