Wanner mag je je bedrijf incorporated noemen?

Ik wil graag een bedrijf beginnen met meerdere merknamen, deze heb ik al in handen maar deze wil ik samen voegen, mag ik mijn bedrijf bijv. bedrijf inc noemen, alleen met een andere naam dan.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
'incorporated' is niet echt Nederlands... dat zou een B.V. zijn in NL...!

Antwoorden (2)

Je mag je bedrijf pas "incorporated" noemen als het in Amerika ingeschreven staat.
Voorwaarden zijn wel dat daar je statuten, bedrijfsdoel, bestuurders, aandeelhouders, verwachte activiteiten en investeringsplannen geregistreerd staan.
Deze voorwaarden kunnen per staat verschillen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt het enigszins vergelijken met de Nederlandse BV.
SimonV
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Hier staat ook nog wat info: https://www.higherlevel.nl/forum/financiering-juridische-en-fiscale-zaken/rechtsvormen-vennootschaps-en-ondernemingsrecht/bv-ltd-of-zelfs-inc-343877?start=msg343993#msg343993
Incorporated is een term uit de USA die slaat op het gefuseerd (geïncorporeerd) zijn van meerdere bedrijven. Het komt nog met meest overeen met de Nederlandse rechtsvorm naamloze vennootschap. In Nederland heeft de term Inc in principe weinig betekenis, maar omdat verwarring kan ontstaan over de rechtsvorm of het land van vestiging zal de Kamer van Koophandel waarschijnlijk inschrijving van een dergelijke naam weigeren. Een misleidende presentatie is een overtreding van de handelsnaamwet.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Interessant.
Deze link klopt dus niet? http://smallbusiness.chron.com/meanings-enterprise-corporation-incorporated-76688.html http://smallbusiness.chron.com/difference-between-inc-ltd-co-38627.html