Is het verstandig om als belegger in Amerika te wonen?

Toegevoegd na 42 seconden:
Ik bedoel dan ook echt beleggen beleggen als enige "baan"

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Vanuit welke gedachte?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beurs

Antwoorden (1)

Voir het beleggen zelf maakt het niet uit. Ik beleg ook in Amerikaanse aandelen op de Amerikaanse beurzen, en dat gaat prima vanuit Nederland.

Het verschil zit hem in de belastingregels. Vermogen, vermogenswinst en handelstransacties worden daar anders belast dan hier.

Nog een belangrijk verschil zit natuurlijk in de sociale wetgeving, en natuurlik in de cultuur: het is natuurlijk van groot belang dat jij je 'happy' voelt op de plek waar je woont.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar is het qua netwerk niet handiger en is de kans om rijk te worden met beleggen niet groter in Amerika dan in Nederland?
paulus811
7 jaar geleden
De kans om arm te worden is een stuk groter. Ik woon zelf in New York en een 1 slk appartement kost rond de 8.000usd per maand. Het lijk mij, zoals Cryofiel zegt, dat het voor de winsten niet uitmaakt. Dus onder aan de streep hou je minder over. Ik vraag me af over welk netwerk je het hebt, verwacht niet dat rond Wallstreet allemaal tipgevers rondlopen die het beste met je voor hebben. Enige voordeel dat ik zie is dat je iets alerter kunt zijn omdat je meer in de US tijdzone leeft en de hele dat nieuws op CNN, Fox etc kunt volgen, maar dat effect lijkt me niet enorm groot.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De kans om arm te worden heb je altijd als je gaat beleggen. Als je het goed doet, lijkt mij, moet die 8000usd per maand geen probleem zijn. Bedankt voor jullie reacties in ieder geval!
Cryofiel
7 jaar geleden
Het ligt aan je beleggingsdoel. Wil je vermogensgroei of wil je inkomen? Zo te lezen kies jij voor inkomen. Dan maken je uitgaven dus nogal veel uit.
paulus811
7 jaar geleden
@Starwarsfan, ga gewoon eens een paar maanden in NY wonen om te ervaren. 8000 voor alleen woornruimte is een hoop geld, daar komt nog van alles bij. Die 8000 moet je ook afrekenen als je het een keer niet zo goed doet, hou daar rekening mee. NY is a great city, but bring money!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar als ik veel en slim beleg dan is die 8000 geen rib uit mijn lijf neem ik aan? of bekijk ik het nu te rooskleurig. Zijn in ieder geval wel grote investeringen.
Cryofiel
7 jaar geleden
Het maakt niet uit waar je woont als je belegt (afgezien van belastingen en dergelijke). Dus waarom zou je vrijwillig kiezen voor hoge kosten als je voor veel lagere kosten hetzelfde kunt bereiken?