Als ik een priveauto zakelijk gebruik moet ik dan een rittenadministratie bijhouden?

Mag ik van de regels van de belastingdienst voor een rittenadministratie afwijken als ik alleen 0.19 per km opvoer in mijn boekhouding?
Dus als verder geen kosten als brandstof en onderhoud boek in mijn boekhouding, die wil ik prive houden. Mijn auto staat niet op mijn bedrijfje en ik ben voor de belastingdienst een ondernemer. Waar het mij om gaat is of ik dan de prive km niet hoef op te schrijven.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je moet een rittenadministratie bijhouden van je zakelijke kilometers. Wat jij privé doet met je privé-auto is niet interessant. Maar als jij 19 cent per zakelijke kilometer wil rekenen, zul je wel moeten bijhouden hoeveel km je zakelijk rijdt.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zie niet wat er niet goed is.
Maar misschien staat hier iets in.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_aftrekken/btw_en_de_auto/zakelijk_gebruik_van_de_priveauto/zakelijk_gebruik_van_de_priveauto