Hoe wijzig je de handelsnaam van je BTW nummer?

de oude naam van mijn bedrijf staat nog steeds bij mijn btw nummer vermeld. hoe kan ik dit veranderen?

Toegevoegd na 32 minuten:
ik heb al 3 jaar geleden mijn bedrijfsnaam aangepast in het kvk register. maar bij mijn btw nummer staat nog steeds de eerste handelsnaam. ik had verwacht dat deze mee zou veranderen, maar dat is niet gebeurd. en hoe ik die moet aanpassen kan ik nergens vinden. ik heb er verder nooit problemen mee. behalve wanneer ik zaken doe met buitenlandse bedrijven. want wanneer zij mijn btw gegevens controleren dan klopt de naam niet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
18.6K

Antwoorden (2)

Je kunt je handelsnaam wijzigen via dit webformulier:

https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/wijzigen/
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor het snelle antwoord. ik heb al 3 jaar geleden mijn bedrijfsnaam aangepast in het kvk register. maar bij mijn btw nummer staat nog steeds de eerste handelsnaam. ik had verwacht dat deze mee zou veranderen, maar dat is niet gebeurd. en hoe ik die moet aanpassen kan ik nergens vinden.
SimonV
7 jaar geleden
Hopelijk gebeurt het nu wel.
Waarschijnlijk komt dan in het register te staan: Bedrijfsnaam X, voorheen bedrijfsnaam Y.
Beste Patty,

Schrijf een brief naar de Inspecteur Omzetbelasting en vraag om uw gegevens aan te passen in het VIES. ( http://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/vieshome.do?locale=nl)

M.vr.gr.
Otto van Peer
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Beste Otto, Bedankt voor het antwoord!
SimonV
7 jaar geleden
Daar hoef je geen apart verzoek voor in te dienen.
Na wijziging van je bedrijfsnaam via
https://www.kvk.nl/inschrijven-en-wijzigen/wijzigen
kan deze in VIES gevonden worden. De inspecteur kan niets wijzigen in VIES. Het is geen database, het zoekt enkel in de nationale btw-databases waarin jouw wijziging terechtkomt. http://europa.eu/youreurope/business/vat-customs/check-number-vies/index_nl.htm