Als je regelmatig vertaalwerk gaat verrichten, moet je je inschrijven bij de KvK.
Maar ik zou het eerst afwachten: als het bij één of twee klusjes per jaar blijft, zou ik het niet doen.
Zodra je "op regelmatige basis gaat deelnemen aan het economische verkeer" wel.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt. Maar veel opdrachtgevers willen graag een factuur en dan is een inschrijving KvK wel handig.
SimonV
7 jaar geleden
Je kunt gerust als particulier een rekening/declaratie sturen aan een opdrachtgever (zonder btw natuurlijk). https://www.startpagina.nl/v/financien-werk/belasting/vraag/372426/particulier-bedrijf-dienst-bewezen-rekening