ik wil als zzpr beginnen maar heb niet alle benodigde gereedschap ?

ik wil graag met mijn kvk ergens gereedschap aankopen en later betalen of betalen met een factuur ik weet nog niet precies hoe dit werk
ik wil absoluut geen lening van de bank
er moeten toch anderen wegen zijn
alle info is welkom

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K
Inekez1
7 jaar geleden
Optie 1:
Eerst ergens als werknemer aan de slag. Sparen. En dan je gereedschap kopen. Optie 2:
Als zzp-er beginnen met het gereedschap dat je wel hebt. Sommige klussen zul je nog niet kunnen aannemen. Sparen en over een tijdje gereedschap bijkopen. Optie 3:
Geld lenen voor de aanschaf van gereedschap. Lenen bij een bank, lenen ergens anders, kopen op factuur, kopen op afbetaling. Het zijn allemaal vormen van een lening. Gewoon bij de bank is over het algemeen de meest veilige en gunstige optie. Als startend ondernemer kun je een bedrag lenen en dat gedurende een aantal jaren afbetalen, elke maand een beetje. Bij kopen op factuur of afbetaling is de terugbetaaltermijn veel korter en zit je al snel in de problemen als je inkomsten als zzp-er even tegenvallen.
ronron1212
7 jaar geleden
Met je kvk?
Je bent ingeschreven bij de kvk omdat je een eigen onderneming hebt. Hiermee kun je niet zomaar krediet krijgen. Om hoeveel geld gaat het wat je moet aanschaffen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je die KvK überhaupt al? Daarvoor moet je toch met een redelijk idee aankomen, anders word je niet eens ingeschreven.
ronron1212
7 jaar geleden
Je kunt je gewoon inschrijven als eenmanszaak.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
is tweedehands kopen geen optie...?
bijvoorbeeld bij Boels kan je ook goed gereedschap kopen .
zo ken je ook niet in de problemen komen financieel gezien

Antwoorden (1)

Het beste wat je kunt doen is het huren en de kosten van het gereedschap direct door bereken aan je klant . en over de huur reken je wat extra handeling kosten. Bij boels of bo rent hebben ze alles. steeds meer gereedschap leveranciers hebben een huur tak. zo heb je altijd het beste gereedschap het is altijd gekeurd en als het kapot is krijg je direct vervanging. en je kunt heel transparant naar je klant zijn. en het is duidelijk in je boekhouding. uurtarief of aangenomen werk ex gebruik gereedschap. en als je het niet gebruikt heb je ook geen afschrijving dus ook niet de kosten.