Moet ik btw berekenen over een klus van 80 uur voor een educatieve uitgeverij?

Ik heb geen bedrijf ofzo dus ik neem aan dat ik dan 'freelancer' ben. Klus moet uitgevoerd worden binnen een tijdsbestek van twee maanden. Mijn enige andere inkomen is een weduwenpensioen. De belastingtelefoon geeft geen antwoord, wie weet hoe ik dit moet factureren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Gewoon als particulier factureren.
Dus 80 uur à € .... = € .....
Je moet en mag dus geen btw in rekening brengen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je bent pas btw-plichtig als je deelneemt aan het (normale) economische verkeer, regelmatig werkzaamheden uitvoert of een grote eenmalige activiteit organiseert.
Zie verder bron.
SimonV
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Niet vergeten volgend jaar over 2016 deze inkomsten aan te geven onder overige inkomsten. Hou er rekening mee dat je een groot deel aan de belasting zult moeten afdragen.