is een inventaris opmaken moeilijk?

Ik ben laatste dus opgeroepen om een inventaris te gaan helpen opmaken. Ik heb dit nog nooit gedaan en ik zou willen weten of je er ervaring voor nodig hebt en wat jeen er precies moet doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Inventaris opmaken is heel simpel. Het is gewoon tellen van wat er aanwezig is in bv de winkel en het magazijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je bent opgeroepen om te komen helpen.

Dat is dus zo te horen gedaan door iemand die al wist dat jij daar (nog) geen ervaring mee had en die jou daarin wil meenemen. In plaats van je zorgen maken over wat je nog niet weet of kunt kun je het ook positiever insteken: het is een gelegenheid om iets nieuws te leren en dat is altijd goed.

Meestal zal dit inventatis opmaken niet heel spannend zijn en in principe gewoon bestaan uit per productsoort of productgroep turven hoe veel er nog van in het magazijn ligt. Je moet gewoon even leren hoe het bij jullie gaat. Het kan namelijk op allerlei manieren, sommigen doen het met een ouderwetsch clipboard met een pen en een registratielijst, sommigen doen het met apps op een tablet, sommigen met een barcodescanner etc..

Het interessante stuk komt eigenlijk pas daarna. Achteraf kunnen de magazijngegevens namelijk vergeleken worden met de verkoopgegevens, en dat geeft allerlei interessante informatie. Misschien een idee om in jouw omgeving eens uit te zoeken wat er precies met de magazijngegevens gebeurt en te vragen of je daarbij ook zou kunnen meekijken/helpen. In mijn ervaring is dat de beste manier om je vaardigheden uit te breiden op het werk en meteen je betrokkenheid aan je baas laat zien. Win-win :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Magazijn gegevens geven de werkelijke voorraad. De omzet de werkelijke omzet gegeven dus de verkoop. De voorraad tellen heeft meer te maken met of deze klopt met de gegeven voorraad. Dus inkoop minus verkoop. Anders is er meer verlies.