Hoe kan ik mijn spullen beter verkopen?

Ik verkoop wat spullen op marktplaats, maar het lukt maar niet kan iemand me daar me helpen? Ik verkoop momenteel een stoel, beeldscherm, skelter

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Ritsuka
7 jaar geleden
- goede foto, liefst meerdere van verschillende kanten
- duidelijk en eerlijk in omschrijving, afmetingen enzo
- op tijd reageren op reacties
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
misschien kun je hetzelfde of een soort gelijk product opzoeken en dan net wat onder die prijs/prijzen gaan zitten. Zo verkoop ik meestal wel snel mijn spullen.
Antoni
7 jaar geleden
En maak geen spelfouten en andere taalfouten in de beschrijvingen. Velen vinden de advertenties die die wel hebben, onbetrouwbaar(der). Daardoor trek je minder potentiële kopers.

Het beste antwoord

Het beste werkt de prijs verlagen.;-)

En in elk geval een prijs NOEMEN. Veel mensen scrollen al door als er alleen maar 'bieden' staat, en je hebt geen flauw benul van wat de verkoper er voor zou willen hebben.

Duidelijke foto's , liefst meer dan één, een goede en VOLLEDIGE omschrijving, in de juiste rubriek. Dat is iets dat verrassend vaak verkeerd wordt gedaan.
Zorg ervoor makkelijk bereikbaar te zijn (liefst met telefoonnummer) en je locatie melden. (Je gaat niet bieden op iets waarvan je niet weet hoe ver weg het is, zeker niet bij alledaagse artikelen). Verder moet je gewoon geluk hebben.

Bereid zijn te verzenden is vaak ook heel belangrijk, vooral bij kleine artikelen. Wel altijd boter bij de vis ; eerst je geldt , dan pas versturen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De skelter en de stoel zijn heel schappelijk geprijsd, de skelter wellicht wat marktconform, als die snel weg moet zou ik bieden vanaf 100 zetten denk ik. Het beeldscherm is meer mee aan de hand, dat beschrijf ik in het antwoord op je volgende vraag ;-)

Andere antwoorden (2)

Het is belangrijk om goede foto's te hebben. Maak daar echt werk van. Vervolgens de spullen goed beschrijven, zo nodig met maten erbij als dat relevant is. Dan is het voor de prijs prettig om mensen te laten bieden, dat kan vanaf een bepaald bedrag maar zet niet te hoog in. Als het een geliefd product is gaat de prijs vanzelf omhoog.
7 jaar geleden
Afhankelijk van de staat / leeftijd je stoel , is het antiek? of een keukenstoel of misschien een gewone fauteuil? Neem eens een kijkje bij de kringloop of een reguliere tweedehandswinkel (dus een commerciële eigenaar) dan kom je achter de waarde van je spullen zoals een 'stoel'.

Een beeldscherm is iets dat snel aan waarde inboet. Afhankelijk van leeftijd, snel verouderd , en merk is het toch niet veel meer dan een paar tientjes waard.

Een skelter? Dat kan wel iets waard zijn. Alweer afhankelijk van leeftijd en onderhoud. Een geblutste skelter zal een paar tientjes misschien niet eens halen, maar een beetje onderhouden / in de verf zittend exemplaar kan misschien nog €50 waard zijn.

Kort en goed. Het is misschien allemaal wat minder waard dan jij denkt Gamebeer, jammer , maar er wordt zo veel te koop aangeboden. De mensen willen geld en dumpen daarom veel spullen ook op marktplaats.

Nog een mogelijkheid, misschien is je stoel antiek? of je skelter een verzamel-object. Daar kun je nog achteraan gaan. Informeer eens bij een verzamelbeurs , online misschien ook nog te vinden.

Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is nodig een goede foto en een vraagprijs NIET een vaste prijs! te vermelden.
Als ik zelf zoek, ga ik verder als er gevraagd wordt om te bieden... VRESELIJK ... gewoon een prijs er bij zetten. Een VRAAGPRIJS!