waar zou ik het rendement van een grondverzet kraan kunnen vinden?

ik zou graag willen weten hoeveel grond de kraan per 8 normale werkuren kan laden op kippers of vrachtwagens. De kraan zal goed bereikbaar zijn, dus het laden hoeft niet te stoppen. De pauzes van machinist en eventueel tanken kan ik zelf wel inschatten. Ik heb het over klei verzet, dus de grootste bak zal er niet aanhangen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
3.9K
SimonV
8 jaar geleden
Hier komt men uit op zo'n 100 m3 per uur, dus 800 m3 per acht werkuren: http://www.bouwmachineforum.nl/forum/viewtopic.php?t=26640
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
super, het verbruik van de kraan kom ik zelf wel achter, bedankt.
SimonV
8 jaar geleden
Graag gedaan, ik heb m'n reactie maar als antwoord geplaatst.

Antwoorden (1)

Zoals ik het begrijp kun je per dag (acht werkuren) rekenen op zo'n 1000 draaicyclussen.
Met een bak van bijvoorbeeld 900 liter komt dit neer op 1000 x 900 = 900 m3 per dag.
SimonV