Mag je btw aftrekken als het niet op de factuur staat?

Ik heb een zakelijke factuur (van kvk bedrijf) maar daar staat alleen het bedrag incl btw op vermeld. Btw vakje is leeg. Mag ik dan wel de btw voor mijn zaak gaan aftrekken? of moet ik een nieuwe factuur gaan aanvragen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
paulus811
8 jaar geleden
Terugsturen en een btw factuur vragen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
facturen VAN de kvk zijn zonder BTW
ronron1212
8 jaar geleden
Ja heb je het nu over een factuur van de KvK? Wat KvK bedrijven bestaan niet.

Antwoorden (1)

Nee, dat mag (in principe) niet. Ik weet dat er in ieder gavl 1 uitzondering is en dat is treinkaartjes. Deze zijn belast met 6 % en deze voorbelasting mag je aftrekken zonder dat dat op het kaartje vermeld is.

Als het gaat om een uittreksel van de KvK, deze is niet belast met BTW, en daarom zal dit ook niet apart vermeld staan.

Als je zeker weet dat het product of dienst die je hebt afgenomen wel belast is met BTW zul je de leverancier om een nieuwe factruur moeten vragen waarop de BTW apart vermeld is.