Hoe zorg ik dat mijn producten verpakt in winkels komen?

Ik wil graag dat mijn raw vegan treats bij o.a. biologische winkels en traiteurs komen te liggen. Dat betekent dat de productie van mijn treats moet worden uitbesteed, zodat er op veel grotere schaal geproduceerd kan worden in plaats van enkel door mij. Ook moeten de producten dan verpakt worden. Waar kan ik eco verpakkingen laten maken en welke bedrijven zijn er die de productie van mij over kunnen nemen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Als het een goed lopend (en uniek) product is, en je hebt bijvoorbeeld al goede verkoopresultaten via Internet of lokale winkels, is het wellicht het handigst om op zoek te gaan naar iemand die er in wil investeren, zodat je inderdaad een betere productielijn kunt opzetten. Pas als iemand er in gelooft, kun je er verder mee (tenzij je zelf genoeg geld hebt natuurlijk om een bedrijfje op te zetten).

Bedenk wel dat etenswaren die je op kleine schaal vers maakt, niet zondermeer verpakt, verscheept en bewaard kunnen worden. Vaak zul je compromissen moeten sluiten over de ingredienten en de verpakking bijvoorbeeld, of je prijzen komen zo hoog te liggen dat het voor de consument niet interessant meer is.

Buiten de Kamer van Koophandel zou je je licht ook eens op kunnen steken bij iemand die in het zelfde segment bezig is en ook klein is begonnen. De Vegetarische Slager bijvoorbeeld. Misschien kan de Nederlandse Verenging voor Veganisme je helpen ?
In elk geval zul je wat gedegen marktonderzoek moeten doen en met een goed businessplan moeten komen voor je echt de markt op kunt. Maar mogelijkheden zijn er zeker, je moet ze alleen vinden of creeeren.

Er zullen vast wel bedrijven zijn die de productie van je over willen nemen, maar vaak pas nadat ze ook je concept hebben gekocht. En dan moet je dus iets unieks hebben dat niemand zomaar mag namaken. Baksels waarvan de recepten op Internet staan vallen daar in de regel niet onder. Je zou de productie en verpakking kunnen uitbesteden, maar dat zal een prijskaartje hebben.

Vraag je ook terdege af of je echt een soort 'fabriek'/lopende band wilt gaan runnen, of dat je op bestelling met liefde en aandacht producten voor mensen naar wens wilt (blijven) maken. Je beoordelingen zijn uitstekend, dus daar hoef je het niet voor te laten ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
welke bedrijven zijn er die de productie van mij over kunnen nemen dat is de vraag dus welke bedrijven kunnen dat? Dat het geld kost weet hij ook wel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar de vraag is dus hoe ik zo'n productielijn opzet, los van het geld.
Ik ben al 6 jaar bezig en ik leef van mijn bedrijf en mijn producten zijn absoluut uniek en goed Ze zijn ook allemaal minimaal een maand houdbaar. De Nederlandse Verenging voor Veganisme iws mijn voormalig werkgever en die hebben helemaal geen verstand van dit soort zaken. De fases van marktonderzoek en businessplan heb ik al lang gehad. Het verkopen van mijn concept vind ik ook een lastige. Want hoe bepaal ik de waarde ervan? Ik word nu doodongelukkig van zelf de productie doen en de verkoop. Mijn passie ligt bij het verzinnen van nieuwe producten, het creeëren van nieuwe dingen en niet keer op keer herhalingen van dezelfde handelingen. Maar ik ben nu 100% afhankelijk van mijn bedrijf dus ik moet wel. Daarom zoek ik nu juist naar manieren om groter te worden. Zodat ik de productie kan uitbesteden en niet meer afhankelijk ben van markten waar ik zelf moet gaan staan verkopen.
En als ik meerdere winkels heb die mijn producten afnemen zou dat al een groot verschil maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is wel een heel stuk lastiger ja. Als je rondzoekt op Internet vind je wel heel veel bedrijven die (chocolade)producten op kleien schaal of iets grotere schaal verkopen, maar waar ze het spul laten produceren (of meer waarschijnlijk : inkopen) zijn ze natuurlijk niet open over. Misschien zou je wat van die kleine bedrijfjes kunnen aanschrijven om het gewoon te vragen ? Tenslotte is het wel weer een heel ander type artikel dat je verkoopt. Is er misschien een keten van dat soort artikelen die een eigen lijn hebben die je verder kunnen helpen ? Zeg maar zoals Albert Heijn maa dan in het vega-segment ? Natuurvoedingswinkels ? Reformwinkels ? Ik probeer een beetje mee te denken, want volgens mij is dit wel een hele goeie markt, daar moet iets te doen zijn. De definitieve oplossing als in namen & adressen heb ik helaas niet voor je ; ik ben een echte well-cooked carnetarier ;-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Of bijvoorbeeld zo'n iemand ; die is ook ooit ergens begonnen....
http://www.befair.be/nl/content/klingele-chocolade-om-van-te-genieten
ronron1212
8 jaar geleden
Ja alles kan maar het is nog steeds geen antwoord op de vraag. AH koopt in maar verpakt niet.