Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik mijn persoonlijke creditcard gebruiken voor een zakelijke aankoop?

Ik heb sinds kort een eigen bedrijf en wil een aantal producten aanschaffen die ik nodig heb om aan de slag te gaan. Later wil ik de kosten opgeven bij de omzetbelasting, zodat ik de BTW ervan terug krijg. Eén van deze producten kan ik enkel met een creditcard aanschaffen. Ik heb echter geen creditcard die op naam staat van het bedrijf, wel heb ik een (persoonlijke) creditcard die op mijn naam staat. Aangezien het bedrijf op dezelfde naam staat, mag ik alsnog de aankoop voltooien met mijn persoonlijke creditcard? Ik ben namelijk bang dat het hiermee niet kan, omdat het product dan is betaald via een andere rekening/creditcard dan een die is gekoppeld aan het bedrijf.

p.s. zowel mijn particuliere als mijn zakelijke rekeningen staan op dezelfde naam bij dezelfde bank.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.3K
SimonV
9 jaar geleden
Lijkt me wel, je zult ook wel eens iets contant betalen. Dat is in feite hetzelfde als iets met een privé-creditcard betalen.
Gewoon dus op dezelfde manier deze kosten in je administratie boeken. http://hallo.kvk.nl/hallo/financieel/administratie/f/144075/t/9198.aspx

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In je boekhouding komt een grootboek prive. Als ondernemer kun je gewoon met je creditkaart inkopen doen den deze boeken met als tegenrekening prive. Er ontstaat dan een schuld van je onderneming aan jou.
(Lees meer...)
ronron1212
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt. Dit is een heldere en duidelijke uitleg.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding