wel of geen BTW vragen voor leveren diensten HongKong?

Ik lever met mijn eenmanszaak diensten via het internet aan een in Hong Kong gevestigd bedrijf. Moet ik wel of geen BTW berekenen hierover?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (3)

Geen btw zolang je maar van je klant een geldig btw nummer
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aangezien men in Hong Kong helemaal niet aan BTW doet hebben ze dat daar niet, of bedoel je een KvK nummer ( of hoe dat daar dan ook wordt genoemd)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry voor leveringen buiten de eu heb je geen btw nummer nodig
Deze levering moet je dus niet als intracummunautaire levering boeken maar als export buiten de EU.
Voor goederen en diensten geleverd in het buitenland hoeft geen BTW gerekend te worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Artikel 6h van de Wet op de omzetbelasting: zie bijgaande link,
als het geen ondernemer is moet je ook even kijken in artikel 6i van de Wet op de omzetbelasting.
De conclusie is inderdaad zoals eerder vermeld: geen btw verschuldigd.