ZZP'er emigreert naar Singapore behoudt een doorlopende contract met daaruit voortvloeiende inkomsten met klant in NL. Waar en hoe worden deze belast?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Als Nederlander, woonachtig in het buitenland, heb je het recht om als binnenlands belastingplichtige te worden aangemerkt. Je moet dan al je inkomsten in Nederland aangeven. Hiervoor kies je als je bv een uitkering hebt.
Kies je er voor om niet als zodanig te worden aangemerkt, dan moet je in Singapore er belasting over betalen.
Denk aan de mogelijkheid om een vrijwillige AOW verzekering af te sluiten. De aanvraag moet binnen een jaar na vertrek uit Nederland en kan voor max 10 jaar.