Hoe werkt inklaring en belasting betalen met een bestelling uit China?

Importeren vanuit China voor webshop?

Sinds 2 maanden ben ik een webshop gestart met Baby- en kinderkleding. Dit kleding bestel ik op Aliexpress. Wordt netjes thuisbezorgd met een bezorgtijd tussen de 2-3 weken, geen problemen gehad tot nu toe. Mensen bestellen de kleding in onze webshop, ik bestel het vervolgens in china, en daarna wordt het bezorgd. De waarde van de pakketten varieert van een paar euro tot ongeveer 100 euro max per pakket.

Nu wilde ik me gaan inschrijven bij de KVK omdat ik mijn klanten graag gebruik wil laten maken van Ideal. Maar ik stuit toch nog op een aantal vragen gezien er een hoop verandert van eigenlijk "particulier naar ondernemer".

1. Wat verandert er voor mij op het moment dat ik als ondernemer via dezelfde weg als nu babykleding laat komen via Aliexpress. Ik heb iets gelezen over aangifte, douane, inklaring etc. Geldt dit ook voor pakketjes met een waarde minder als bijv. 50 euro? Want inklaring en aangifte etc. heb ik nu allemaal niet, het komt gewoon thuis en heb geen bijkomende kosten.

2. Ik krijg van Aliexpress geen factuur, maar heb als bewijs alleen maar de creditcard afschrijvingen, is dit voldoende voor mijn administratie?

Stel nou: Ik ben nu officieel een bedrijf met een KVK en BTW-nummer. Ik bestel (zoals ik nu ook doe) een pakketje. Dat wordt vers

Ik hoor graag of iemand mij verder zou kunnen helpen.

Groetjes,
Dani

Weet jij het antwoord?

/2500

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100