Na bedrijfsovername moet de leverancier de nieuwe eigenaar erkennen?

Mijn bedrijf is overgenomen door een collega onderneming. Een deel van de klanten hadden via mijn bedrijf hosting lopen die ik elders had ondergebracht. Ondanks dat de nieuwe eigenaar de nieuwe bedrijfsgegevens invult, wijzigen zij het terug omdat zij vinden dat ze zaken met mij persoonlijk deden en niets te maken hebben met een bedrijfsnaam. Ondertussen is er tussen de nieuwe eigenaar en de leverancier een conflict gekomen en leggen dit nu bij mij neer omdat de leverancier de nieuwe eigenaar niet erkend. Voor de duidelijkheid is het contract onder de bedrijfsnaam afgesloten en niet op persoonlijke titel. Deze bedrijfsnaam is ook overgedragen aan de nieuwe eigenaar en hij opereert ook onder deze naam.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Als alles gewoon netjes op naam van het bedrijf is geregeld, dan is dat in elk geval niet jouw probleem en je moet je zeker niet laten verleiden om je daar mee te bemoeien.

Dat klanten en leveranciers het wellicht niet leuk vinden en weg willen staat daar gewoon los van en is het probleem van de nieuwe eigenaar. Als alle afspraken en contracten op naam van het bedrijf staan, dan is het niet erkennen van de eigenaar helemaal niet relevant, de eigenaar is namelijk geen contractpartij en staat hier dus helemaal (buiten eventuele aansprakelijkheid) buiten.

De leverancier hoeft de nieuwe eigenaar dus helemaal niet te erkennen, maar moet gewoon zijn overeengekomen verplichtingen aan het bedrijf nakomen.