Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een stichting opricht hoe kan ik hier dan onkostenvergoeding voor ontvangen?

Als er geld op de zakelijke rekening wordt gestort mag ik dan een klein deel gebruiken voor mijn onkostenvergoeding? en hoe geef ik dit door aan de belastingdienst? en moet ik daar nog inkomstenbelasting over betalen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
860
Poet
10 jaar geleden
Wat voor onkosten bedoel je dan?
Poet
10 jaar geleden
Misschien vind je hier je antwoord:
http://www.pcob.nl/inderegio/flevoland/noordoostpolder/vrijwilligers-en-fiscusjan-2012.html

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je bepaalde kosten maakt voor de stichting kun je 2 dingen doen. Namelijk of de factuur op naam van de stichting zetten of een declaratieformulier invullen. Je moet namelijk in de boekhouding verantwoording afleggen voor de kosten.
Ikzelf vond een declaratieformulier handig, want daar kan je duidelijker op aangeven wat het is, door wie het gedeclareerd wordt, op welke manier het uitbetaald wordt en dit laten tekenen door een ander bestuurslid. Zonder dat je dit op een of andere manier op de bon moet schrijven. Niet vergeten de originele bon bij te voegen. Dit is de duidelijkste en meest transparante manier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding