Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is een particulier die zijn diensten aanbiedt op marktplaats, verzekerd met een WA voor eventuele schade?

Stel dat ik een hobbytuinman heb gevonden op marktplaats.nl voor het maaien van mijn gras tegen een vergoeding, is deze hobbytuinman met WA verzekering dan ook verzekerd voor schade aan mijn tuin?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
764
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, dat denk ik niet, jij hebt hem opdracht gegeven dit te doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

In principe niet als het een WA-verzekering voor particulieren betreft, omdat zo'n verzekering geen schade bij uitoefening van beroep of betaalde werkzaamheden dekt.
Echter iedere polis kan daarvoor aanpassingen hebben. Dus vraag het aan de tuinklusser hoe hij zijn eventuele aansprakelijkheid heeft gedekt.

NB Je betaalt hem handje contantje zonder factuur? Zo ja dan kun je vermoeden weten dat hij e.e.a. zakelijk niet goed heeft geregeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een standaard WA-verzekering vergoedt schade aan derden. Een opdrachtgever / contractpartij is echter geen derde maar een tweede. Hiervoor zul je een aparte verzekering moeten afsluiten die door jou veroorzaakte schade i.r.t. beroep of bedrijf vergoedt.
(Lees meer...)
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding