Waar moet je rekening mee houden als je een bestaand product wilt verkopen in Amerika?

Graag met betrekking tot de marketing mix, dus geen cultuur verschillen.

Een goede site mag natuurlijk ook.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mee eens. Ik stelde de vraag misschien verkeerd, het had moeten zijn die je kunt koppelen aan de marketingmix. Een gek voorbeeld: Nederlanders zitten op hun centen dus het is belangrijk dat de prijs altijd zo laag mogelijk is. Is dit daar ook zo? Of is het daar juist status als je met een duur product loopt? En zo een aantal voorbeelden van de andere p's

Antwoorden (1)

De Amerikaanse maatschappij is een consumptie maatschappij, waar je een voorbeeld kunt nemen aan productie als Apple. Er moet een bepaalde noodzaak zijn om het product te kopen, die noodzaak hoeft niet al aanwezig te zijn, maar kun je ook (als Apple) creëren. Dat is natuurlijk erg lastig als beginnende ondernemer.

Andere trends zie in je initiatieven als kickstarter. Afhankelijk van je product kun je inspelen op een bepaalde originaliteit van je product. Als mensen het zien als 'iets nieuws/bijzonders' is de kans op een stijgende vraag al hoog. Alleen die markt is relatief klein en ben je afhankelijk van reclame.

Een korte: "Green sells" Duurzame producten voorkopen goed aan de middenklasse.

Door de crisis zie je in Amerika de trend ontstaan dat het goedkoper moet, een product wat (gevoelsmatig) prijs/kwaliteit uit balans is. Een hoge kwaliteit voor een lage prijs.

Dit is mijn ervaring gecombineerd met onderstaande bron. Succes!