Kan ik een auto al op naam van het bedrijf zetten?

Ik ben sinds kort begonnen met een autobedrijf. Het handelen in tweedehands auto's (inkoop en verkoop ervan)
Ik heb een handelaarskenteken en een bedrijfsvoorraad aangevraagd echter duurt dit 4 weken voordat deze aanvraag is verwerkt.

Kan ik in die tussentijd auto's die ik inkoop op naam van het bedrijf zetten (misschien dmv van een btw-nummer)?

Het gaat om een eenmanszaak

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Zolang je geen erkenning bedrijfsvoorraad hebt, heb je zelfs geen ander alternatief dan ze vooralsnog op eigen naam te zetten.

Nadeel daarvan is uiteraard wel dat je voor deze auto's dan gewoon wel wegenbelasting en verplichte WAM-verzekering moet betalen (Het tijdelijk schorsen kenteken levert meer nadeel dan voordeel op en is dus voor 4 weken geen alternatief). Wellicht dat je de WAM dekkingen wel wat goedkoper kunt onderbrengen op de garageverzekering.