Zijn er omstandigheden (niet zijnde faillisement), waarbij een ZZP'er zijn bedrijf moet staken?

M.a.w.: Mag je je bedrijf voort laten bestaan, ookal maak je geen winst meer?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, je wordt nooit gedwongen om je bedrijf op te geven, ook al maak je geen winst.

Er zijn mensen die naast hun vaste baan een eigen bedrijfje zonder personeel hebben.
Dat kan best samen gaan.
Dus ja, je mag je bedrijf laten voortbestaan, ook al maak je er geen winst mee.

http://www.kvk.nl/ondernemen/freelancers-en-zzpers/starten-als-freelancer-of-zzper/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Dat zou betekenen dat je de marktwaarde van je bedrijfsmiddelen nooit hoeft af te rekenen met de fiscus, en deze indien gewenst eeuwig privé kunt gebruiken? Lijkt me wel aantrekkelijk als dat kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je maar aan kan tonen dat je facturen indient bij mensen en er geld inkomt maakt het niet uit dat je al je geld weer uitgeeft aan dingen die in relatie staan tot je bedrijf (bedrijfsauto, gereedschap, bedrijfsruimte, inhuren van andere ZZP'ers). Als je geen uren/facturen schrijft gaat de belastingdienst idd klagen. Maar het is natuurlijk raar als je een jaar geen winst maakt je zou moeten stoppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zullen vast wel mensen zijn die proberen te doen wat SimonV beschrijft. Inkomsten genereren en alles weer uitgeven zodat er geen winst is en de belasting niks kan halen. Dan heb je uiteindelijk allerlei spullen zonder btw.