Hoe kan ik misbruik voorkomen van sampling?

Sinds 2,5 week heb ik mijn eigen (massage)olie lijn met een eigen label. Momenteel heb ik verschillende acties uitgezet al voor de naamsbekendheid én 1 van mijn doelgroepen zijn collega masseurs / natuurgeneeskundigen etc. Nu heb ik geen oneindig budget voor mijn nieuwe lijn te promoten, maar wil ik wel graag de potentiële afnemers een sample pakketje sturen met wat etherische oliën en basisoliën. Echter weet ik ook; alles wat gratis is, willen mensen altijd wel hebben. Ik heb maximaal 35 pakketjes klaar liggen, dus een run erop is ook niet handig en wil dus vooral de mensen/ondernemers bereiken die daadwerkelijk de overweging hebben om bij mij af te nemen. Kortom: hoe kan ik misbruik van de sampling voorkomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Wij gaven in het verleden ook veel weg aan samples. Op een gegeven moment zijn wij een (kleine) vergoeding hiervoor gaan vragen.
Het bleek toen dat de mensen die er niet voor wilden betalen eigenlijk geen interesse hadden. Terwijl we bij diegenen die wel wat wilden betalen uiteindelijk een veel hogere succesrate behaalden.
Gratis producten belanden vaak in de kast of een stoffig hoekje.

Deze methode behoeft natuurlijk wel wat lef.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan het pakketje gebruiken om de klant over de streep te trekken.
Je gaat gewoon een verkoop gesprek aan. En wanneer je hebt het gevoel dat ze wel willen kopen , maar niet durven. Die zijn dan perfect voor de sampling.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb geen fysieke winkel, dus het verkoopgesprek is er niet echt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Telefonische verkoop natuurlijk. Ik neem aan dat je iets van active verkoop doet?
Anders benut je niet al het potentieel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De huidige aanvragen komen op dit moment vooral binnen via de vakgenoten doelgroepen in LinkedIn en op Facebook van collega masseurs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan altijd vragen, aan je bestaande klanten, of ze het willen aanraden aan iemand. Deze persoon kan je dan benaderen. En dan het pakket voor een bescheiden kennismakingsbedrag verkopen en evt als korting bij de eerst bestelling verkopen.
Bij Deze methode kan je meteen een kleine klant tevredeheidsonderzoek doen.
Zelf begin ik net deze business te verkennen, maar ik merk nu wel dat het voornamelijk op mond op mond reclame gebaseerd is.