Door te kijken op de site waar de aandelen prijzen per moment worden bij gehouden de prijzen veranderen de hele dag tijdens de beurs handel.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjewel! Dus 1 aandeel van AEX is ong 370 vandaag?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een aandeel aex bestaat niet,de AEX is gebaseerd op een weging van de 25 belangrijkste fondsen die in A'dam worden verhandelt.
De prijs van een aandeel wordt de koers genoemd: de waarde van het aandeel op het huidige moment. Let op dat deze koers niet altijd in euro's is, maar soms ook in dollars, yens of andere buitenlandse valuta.

Aandelenkoersen vind je op teletext, RTL-Z, internet of via je smartphone, kijk eens op www.beurs.nl.

Als je aandelen wilt kopen heb je een broker nodig: dit is een tussenpersoon die voor jou aandelen verhandelt, hier zitten ook weer kosten aan verbonden, dus de prijs om het aandeel echt in handen te krijgen is vaak iets hoger dan de koers van het aandeel.