Telt een speelautomatenhal als een horecaonderneming?

Antwoordvoorbedrijven.nl heeft het alleen over speelautomatenhallen onder het kopje "horeca". Ik had echter de veronderstelling dat men eten of drinken moest verkopen om er onder te vallen.
Ik ben er zeker bewust van dat een arcadehal in principe een verouderd concept is, maar ik heb alsnog serieuze interesse om er een te starten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

Een speelautomatenhal valt onder dag- en verblijfsrecreatie, dit is een onderdeel van HORECA, namelijk HORECA III.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoewel ik nog geen bronnen heb gevonden die dit expliciet bevestigen, is het een kernachtig antwoord dat mij zeker zal helpen verder te zoeken.

Andere antwoorden (2)

Horeca staat voor Hotels, Restaurants en cafés dus ik denk dat een speelhal meer in de buurt van de pretparken komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook speelhallen vallen MEDE onder het HORECA besluit. Het is, zoals al gezegd, een recreatieve onderneming en daarvoor is tenminste een bekwaamheid Sociale Hygiëne vereist.
Dit omdat je te maken hebt met mensen (klanten) die bepaalde ongewenste gedragingen kunnen vertonen zoals speelverslaving en daar moet je als ondernemer in die branche goed mee om kunnen gaan.

Als het gaat om een speelhal puur in de zin van behendigheidsspellen, (videogamekasten, flipperkasten, tafelvoetbalspellen enz) waarmee geen geldprijzen of andere prijzen gewonnen kunnen worden dan mag dat onder voorwaarden, maar is een vergunning nodig van de gemeente waar je de hal wilt vestigen.
Zodra er ook gokautomaten bij komen kijken dan valt de gehele hal ook onder de wet op de kansspelen waarvoor speciale vergunningen nodig zijn en waaraan strenge eisen worden gesteld.