Maak kans op 50 euro retour bij aankoop van min €200! Valt deze strategie onder een promotionele kansspel?

Ik wil mijn zaak promoten, door een retour bedrag terug te geven, als er voor een bepaalde bedrag een aankoop is gedaan. De loting zal geheel willekeurig zijn aan de einde van de maand na aankoop.

Is dit een normaal en legaal verkoop strategie? of valt dit onder een promotionele kansspel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het zal onder een normale legale verkoopstrategie vallen, als je elke klant 50 euro korting geeft bij een aankoop van minimaal 200 euro. Wanneer je dingen gaat verloten, wat hierbij dus een kans is op een cadeaubon van 50 euro, praat je over een promotioneel kansspel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de antwoord.
Valt het dan dus ook onder een verkoop strategie als ik alleen de eerste 10 klanten van een bepaalde product een soortgelijke korting geef?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dan wel, maar wanneer er iets als "loting" of "kans maken op" komt je al snel bij promotioneel kansspel uit. Dan kun je beter zeggen: bij 100 euro order 10% korting, bij 200 euro 20% korting en bij 300 euro 25% korting op een order; oftewel; je klant word beloont om meer af te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk! Bedankt