bijverdienste als muzikant, moet ik een btw nummer aanvragen?

Hallo,

Ik heb een vaste baan, maar ik heb een bijverdienste als muzikant in Hotels.
Nu doe ik dit met de kleine artiesten regeling.
Collega's raden mij aan om een BTW nr aanvragen, mijn belasting adviseur niet.
Was is het beste?

Vr. Gr.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3K

Antwoorden (3)

Nee hoor, hoeft nog niet, pas als je echt veel meer gaat verdienen ermee. Je kunt het nu gewoon opgeven als extra inkomsten (buiten loondienst) bij de belastingaangifte.
11 jaar geleden
Als de werkzaamheden die u uitvoert regelmatig zijn, dan moet u een BTW-nummer aanvragen. Dat kan bij de Belastingdienst (u hoeft zich niet in te schrijven bij de Kamer van Koophandel).

Uw werkzaamheden vallen onder het 6% tarief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste: een andere belastingadviseur zoeken. Je moet een btw nummer aanvragen. Voor jou en de opdrachtgever heeft dit alleen maar voordelen. De opdrachtgever kan de in rekening gebrachte omzetbelasting in aftrek brengen, jij moet afdragen (beneden een bepaalde grens hoeft dat zelfs niet, de kleine ondernemersregeling). Je inkomsten moet je ook aangeven voor de inkomstenbelasting.