Met Koninginnedag wil ik een kraan opzetten met eten op de vrijmarkt, wat? Weet ik nog niet, mag dit zomaar of heb je daar een vergunning voor nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Allen of allEEn ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Blijft lastig dat autocu...

Antwoorden (3)

Vrijmarkt Amsterdam.
Op Koninginnedag blijft de Verordening op de Straathandel van kracht. Dit betekent o.a. dat voor de verkoop van bederfelijke waar en/of levende dieren een bijzondere vergunning is vereist. Particulieren mogen wel blikjes of flesjes (geen glas!) fris verkopen, maar geen alcohol of bederfelijke waar. Alleen de in Amsterdam gevestigde horeca, (winkeliers met branche-eigen producten (bakkerijen, slagerijen en groentewinkels) en vergunde ambulante handelaars mogen eten verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag geen drinken met alcohol verkopen, tenzij je daarvoor een vergunning of vrijstelling van het verbod hebt
Je mag geen bederfelijke etenswaren verkopen, tenzij je daarvoor een vergunning hebt. Dit houdt in dat alle voedsel wat koel gehouden moet worden, of wat juist eerst verhit (gekookt of gebakken) moet worden, niet verkocht mag worden. Je mag dus bijvoorbeeld wel zakjes chips en blikjes frisdrank verkopen.
Flesjes frisdrank van glas zijn niet toegestaan, in verband met scherven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bederfelijke waar is sowieso uitgesloten voor particulieren.
Houdbare producten (denk aan blikjes drinken / zakjes chips ed) kan door de betreffende gemeente worden uitgesloten van verkoop.
Dit om concurrentie tegen te gaan van (horeca) bedrijven die vaak flink moeten betalen om op een (vrij)markt te mogen staan.

Voor bederfelijke waar moet men zich houden aan de regels van de VWA deze zijn hier na te lezen:
http://www.vwa.nl/actueel/infobladen-voor-bedrijven-en-instellingen/bestand/10373/infoblad-75-vrijmarkten-en-braderieen