Hoe komen offline winkels aan (meer) klanten?

Hoe kunnen echte, fysieke winkels aan klanten komen of meer klanten trekken? Welke mogelijkheden zijn er allemaal voor kleine, lokale of regionale winkels en kleine bedrijven?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De allerbeste reclame is:

Een goede service!
Een goede klantenservice!
Oog voor de klant!

Ik vind het vaak nog steeds verbijsterend om te zien hoe
slecht allerlei winkels om gaan met hun klanten.
De stelling lijkt maar al te vaak :
Koop iets en zeur niet.

Terwijl klanten terug komen en tegen anderen vertellen hoe goed iets is, en hoe prettig behandeld en wat een uitstekende service....................
En zo komen winkels aan meer klanten.

Net iets extra's doen.

Ik betaal liever iets meer voor een duur apparaat,
zodat ik rechtstreeks naar de winkel kan gaan als
er iets mis mee is.

Zelfde geldt voor groente en fruit en eieren:
die haal ik bij "het eierboerke", die mij precies kan
vertellen waar alles vandaan komt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op een drukke plek, reclame verspreiden in huis-aan-huisbladen. Maar vooral ook gewoon via klanten die hun ervaringen weer doorgeven aan kennissen enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Huis aan huis reclame's maken, promoten, (o.a) op hyves,facebook,twitter, enz.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een deskundig advies, goede service en reclame zijn al genoemd. Leuk voorbeeld is een winkel die jeans verkoopt en de broek, binnen een halfuur na aankoop, gratis 'op maat' maakt. Bij een drankenwinkel en een delicatessenzaak die ik ken krijgen vaste klanten in de winkel een glaasje wijn of een likeurtje.

Ook kunnen winkels voordeel behalen uit een goede website en bezorging van producten aan huis. Kortingsacties ("de aanbieding van de maand") kan ook tot extra klanten leiden. Verder moeten winkels het hebben van hun pre- en aftersales: een gedegen advies vooraf en, na aankoop, een vlotte afwikkeling van garantie en service. Denk aan de brillenzaak die, als er een poot van de bril is losgeraakt, er gratis een schroefje voor je inzet.

Kleine zelfstandigen zijn vaak heel flexibel wat hun dienstverlening betreft. Als iets niet op voorraad is, wordt het direct besteld. En de 'loodgieter om de hoek' komt meteen opdraven als je 's avonds om 8 uur met een probleem zit.

Een andere trend die je bij fysieke winkels ziet is 'funshopping': maak van het winkelen een gezellig dagje-uit. Niet alleen de winkel zelf kan gezellig (en spannend) worden ingericht, winkeliers kunnen ook gezamenlijk naar buiten treden, bijvoorbeeld door het organiseren van braderieën.
11 jaar geleden
Mond op Mond Reclame