een webhosting bedrijf is vergeten ons te facturenvoor webhosting nu krijg ik een factuur over de laatste 3 jaar ..mag/kan dat?

er is wel jaarlijks gefactureerd voor domeinnamen,voor de website(hosting hebben ze geen werk hoeven verrichten,door dat de server overgezet werdt moesten ze wel werk verrichtenen daardoor is er wellicht gezien dat er nooit gefactureerd is ik ben ook pas 28 juli akkoord gegaan met hun voorstel voor webhosting voor 9,95 per maand(na uitleg ) ...
mvg Sandra

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Het lijkt me dat je gewoon moet betalen.
Je bent destijds - neem ik aan - een verplichting aangegaan. Dat zij slordig zijn zou aanleiding kunnen zijn om je slechts een deel te factureren, maar je hebt hun diensten afgenomen en dient daarvoor te betalen.

Dat zij 'geen werk' aan jou als klant gehad hebben doet niet ter zake en is bovendien niet waar: zij hebben hun servers onderhouden naar ik aanneem.
Als het werk voor een individuele klant mee zou speken zouden de meeste banken nauwelijks betalende klanten overhouden met het internetbankieren van tegenwoordig...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat mag, al is het erg slordig van dat bedrijf.

Dit soort vorderingen verjaart na 5 jaar (tenzij ze gestuit worden in de tussentijd, dan begint de tijd opnieuw te lopen). Dus wanneer men begin 2017 pas de jaren t/m 2011 factureert, kan men betaling niet meer afdwingen.
Computoon
11 jaar geleden
Dag Sandra,

je vergeet te vermelden of je particulier of bedrijf bent.

Een vordering onstaan uit een overeenkomst tussen een bedrijf en een particulier verjaard na twee jaren.

Vorderingen tussen bedrijven onderling verjaren na vijf jaren.

In beide gevallen geldt dat de termijn in gaat een dag nadat de vordering opeisbaar is geworden, dat wil zeggen ná het verstrijken van de betalingstermijn.

Je kunt eventueel een kijkje op onze website nemen, onder de rubriek "hoe zit dat" heb ik een uitgebreide uitleg over verjaring gegeven.

succes!

MM Rongen
Juridisch adviseur verbintenissenrecht en bedrijfsrecht