Probeer het eens op de VanZetten-manier!

De heer Van Zetten, een verkoper bij een handelsonderneming, was ook op zoek naar nieuwe prospects. Hij had al een tijdje een goed florerend bedrijf op het oog om persoonlijk met zijn aanbod te benaderen. Het enige probleem was hoe hij op een effectieve manier bij deze klant binnen kon komen. Bellen voor een afspraak werkt meestal niet zo goed. Een druk bezette directeur heeft zijn secretaresse vaak goed geïnstrueerd om zulke afspraken zoveel mogelijk af te houden. En dat geldt overigens voor de meeste nieuwe prospects.

Gegevens van prospects via KvK
Via de Kamer van Koophandel heeft Van Zetten eerst de oprichtingsdatum van het bedrijf achterhaald. Vervolgens stuurde hij het bedrijf een dag voor het jubileum een feestkoker die allerlei feestelijke artikelen bevatte, zoals slingers, ballonnen en confetti. Natuurlijk deed hij er een leuke aanbiedingsbrief bij, gesteld in goed en begrijpelijk Nederlands.

In deze brief vroeg Van Zetten of hij bij het bedrijf mocht langskomen om de directeur persoonlijk de hand te drukken en het jubileum van het bedrijf te vieren.

Een dag na ontvangst van dit verrassende pakketje belde Van Zetten de directeur voor een afspraak. Deze vond het een leuk initiatief en maakte bij uitzondering ruimte vrij in zijn agenda voor een afspraak.

Van Zetten was binnen en kon zijn aanbod doen........

Prospects benaderen op een originele manier werkte in dit geval goed. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sluit je aan bij een plaatselijke of landelijk netwerkorganisatie en ga actief! deelnemen aan bijeenkomsten. Bij een goede netwerkbijeenkomst kom je met minimaal met 10 interessante contacten (direct of indirect) terug.