Marktkraampje met trendy artikelen beginnen in ons dorp, wat moet ik allemaal regelen?

Wij willen graag een begin maken met een klein eigen winkeltje met trendy spulletjes. Het lijkt ons leuk om te beginnen met een marktkraampje bij ons in het dorp. Waar moet ik beginnen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij de marktmeester (te vinden via de gemeentegids). Daar verricht je marktonderzoek, je vraagt of hij/zij denkt dat mensen hier op zitten te wachten, wat de kosten zijn en wat de gemiddelde mens er uit geeft. Het is ook van belang te weten hoe oud de mensen zijn, als er alleen maar oudere mensen komen die niet zitten te wachten op trendy spul, dan draai je verlies. Vraag of je een kraam kunt huren of zelf een tafel moet verzorgen.
Als je de kosten en de verwachtte opbrengst ongeveer weet, heb je een goede indicatie of dat je winkeltje slaagt.
Als je verwacht meer opbrengst te krijgen dan dat je aan kosten maakt, is het tijd je in te schrijven bij de Kamer van Koophandel.
Dan schrijf je een goed ondernemingsplan.
Dan ga je met je ondernemingsplan naar de bank voor een rekening en/of een lening voor de eerste voorraad van je winkeltje.
Dan ga je voorraad inslaan, een geldwissel-systeem (kassa, geldlade, of iets anders) kopen.
Je kunt eventueel een advertentie plaatsen in een lokale krant, houdt daar rekening mee als je een lening afsluit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Eerst maar eens met de marktmeester gaan praten om te vragen of je op de markt een plek kunt krijgen.

Toegevoegd na 25 seconden:
Daarna inschrijven bij de Kvk.
ronron1212
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pas op! Je hoeft meestal niet in geschreven te staan bij de KvK. Dit hangt af van het type markt, het soort producten dat je verkoopt, het aantal medewerkers en je omzet.
ronron1212
12 jaar geleden
Inschrijving kvk is verplicht lees de nieuwe wet op de kvk van 2009