Hoe kan je, van buiten, "inside information" te weten komen?

Stel ik wil op een legal manier erachter komen hoeveel een bedrijf maandelijks of jaarlijks (ongeveer) uitgeeft aan promotie. Hoe kan ik dit te weten komen?

Bijvoorbeeld d.m.v. een enquete?
Maar er zijn vast wel meerdere manieren om hier achter te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Gewoon naar binnen gaan en vragen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Promotieactiviteiten zijn per definitie zichtbaar voor buitenstaanders. Als je goed oplet kun je een redelijke schatting maken over het aantal promotieacties en de kosten die daarmee gemoeid zijn.
Veel bedrijven publiceren een jaarverslag. Daar zouden de uitgaven aan promotieactiviteiten in vermeld moeten zijn.