Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bij welk bedrag moet ik over mijn inkomen belasting gaan betalen?

Hoeveel mag ik max. Per maand verdienen zonder er belasting over hoef te betalen? Op dit moment ben ik 17, minder jarig dus!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij ben je net zo vaak jarig als wij allemaal en niet minder ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Je mag tot € 1.240 netto per kwartaal bijverdienen. Als je
€ 1.240 of meer verdient komt de kinderbijslag voor dat kwartaal in zijn geheel te vervallen. Je bent wel verplicht om elk inkomen hoger dan € 800 netto per kwartaal aan de SVB door te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In 2012 geldt dat als je rekening houdt met de heffingskorting en de arbeidskorting, een brutoinkomen onder de €6270 niet tot afdracht van belasting zorgt.

Dit gaat om brutosalaris. Zonder 8% vakantiegeld mag je dus 6270/13 = 482,30 bruto per maand bijverdienen zonder dat er belasting ingehouden wordt. * Op iedere euro die je meer verdiend gaat er 33% naar de Belastingdienst.

Let overigens op het bovenstaande antwoord waar je rekening mee moet houden voor de kinderbijslag.



* Let wel: op vakantiegeld wordt altijd loonheffingen ingehouden. Dit kan je aan het eind van het jaar terugvragen. Verder wordt het alleen niet ingehouden als de werknemer verklaring tot het toepassen van loonheffingskorting heeft ingevuld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding