kan iemand mij uitleggen wat een bv , nv en een vof ?

het is voor economie
Bv : besloten vennootschap
Nv : naamloze vennootschap
Vof : vennootschap onder firma

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.5K
Powergen
12 jaar geleden
Wat wil je ervan weten? Welke rechtspersonen zijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al eens van Google en Wikipedia gehoord?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik dacht dat de bedoeling van huiswerk is dat je het zelf maakt?? Je kunt al deze ondernemingsvormen opzoeken op internet.
ronron1212
12 jaar geleden
Ja het is makkelijk wij gaan echt je huiswerk niet maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is geen huiswerk ik hem namelijk een proefwerk en aangezien het niet duidelijk in het boel staat vraag ik het trouwens op internet staat het niet duidelijk
ronron1212
12 jaar geleden
Proefwerk is dat iets anders dan het leren van huiswerk of is dat in eens geen school
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jullie vervelen je echt. Als jullie alleen zoiets nutteloos te melden hebben zeg dan liever niets. Als
je alles zelf opzoekt kunnen ze Goeie Vraag ook wel sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met jullie bedoel ik btw emma en
Ronron
ronron1212
12 jaar geleden
Predator het staat ons vrij om een reactie te geven en huiswerk is huiswerk

Antwoorden (2)

een bv is een besloten vennootschap. kenmerk hiervan is dat bekend is wie de aandeelhouders van de onderneming zijn. als een aandeelhouders zijn belang wil verkopen dient hij dit eerst aan de andere aandeelhouders aan te bieden.
de bv is net als de nv een rechtspersoon en kan dus ook zelf optreden als bijvoorbeeld koper van een pand.
het groote verschil met een nv is dat daar de aandeelhouders onbekend zijn. veelal beursgenoteerde bedrijven waarvan de aandelen vrij verhandeld kunnen worden.
een vof is een samenwerking tussen een aantal particulieren die voor gezamenlijke rekening een bedrijf voeren. dit is geen rechtspersoon en kan dus ook niets bezitten. al het bezit staat op naam van de vennoten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
v.o.f tussen rechtspersonen, bij voorbeeld besloten vennootschappen bestaat ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt maar dan kan de vof nog steeds niet zelf als rechtspersoon optreden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn opmerking betreft slechts een foutje in jouw antwoord. "een vof is een samenwerking tussen een aantal PARTICULIEREN die voor gezamenlijke rekening een onderneming/bedrijf voeren"
Rechtspersonen zijn geen particulieren, als je daarmee natuurlijke personen dus mensen bedoelt. Naar mijn mening moeten "particulieren" gewijzigd worden in:
"natuurlijke personen (mensen) en rechtspersonen"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt daar heb je helemaal gelijk in
Je hebt al een mooi Antw: maar hier een simpele . Wanneer een nv kan voldoen :een heel groot bedrijf zeg eerst 1 eigenaar oprichter , maak van z'n bedrijf een nv (hij brengt m nr de beurs) dan kunnen beleggers , particulieren enz stukjes van dat bedrijf kopen (de aan delen ) dan krijgt de ex eigenaar dus geld in handen , en kan daar weer wat mee doen . Dus of nieuwe investeringen doen , of lekker rentenieren . De aandelen zijn op de beurs voor een ieder te koop . De bv is meer / vaak een grotere eenmans zaak , maar kan ook heel groot zijn , de aandelen zijn onder de partners verdeeld , en zijn niet vrij verhandelbaar . Deze constructie kan handig zijn om prive bezit , gescheiden te houden van de zaak . De Directeur , is in dienst vh bedrijf , maar kan ook tevens eigenaar zijn Vd aandelen (de DGA) . De Vof lijkt wel op een een mans zaak ,maar toch met meer eigenaren voor eigen rek: de zaak drijven . Ik heb wel wat weggelaten anders moet ik een boek schrijven :)