welke fiscale gevolgen heeft een jaar wachten met verrichtingen onderhoud na aankoop van bedrijfspand ten opzichte va direct onderhoud aanpakken?

Stel ik koop een bedrijfspand die onderhoud nodig heeft. Maakt het nog wat uit of ik dit onderhoud direct verricht of een jaar wacht?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ligt aan jou manier van op de balans zetten. Als je direct doet, ben je er gelijk vanaf maar wel negatief op balans.

Beter ga je vanaf nu elke maand een bedrag apart leggen, waardoor je 'pot' volgend jaar groot genoeg is om je onderhoud te betalen. Dan merk je het niet zo, omdat het een constante maandelijkse kost is. Die niet groter word (als je tenminste per maand voldoende afschrijft)