Van eenmanszaak naar commanditaire vennootschap?

Stel je hebt een eenmanszaak. je vind een investeerder die niet bij het beleid betrokken wil zijn en alleen geld wil investeren. Kun je dan een commanditaire vennootschap oprichten of heb je daar meerdere bestuurders voor nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee hoor, je kunt met 1 investeerder een CV opzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Strikt genomen heb je er 2 nodig, maar ik neem aan dat jij de eigenaar van de eenmanszaak als beherend vennoot ziet?
Je hebt namelijk een commanditair- en beherend vennoot nodig bij een CV.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik ben zelf com. vennoot geweest voor de eigenaar van een BV waarvoor hij niet als BV maar eenmanszaak werd ingeschreven om mijn belangen zoveel mogelijk te beschermen.